تأمین آب مورد نیاز پتروشیمی اردبیل / یک دلیل مهم برای ضرورت رفع فیلتر توئیتر
نوشته شده توسط : بورس باز

معاون استانداری کرمانشاه: کرمانشاه سرزمین "فرصت‌ها" است


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، کرمانشاه را سرزمین فرصت‌ها عنوان کرد و افزود: کرمانشاه با دارابودن پتانسیل‌های بسیار در همه زمینه‌ها فرصت‌های خوبی برای سرمایه گذاری در خود ایجاد کرده است.
به گزارش خبرنگار ایسنا، رضا رحیمی در نشست هم‌اندیشی کرمانشاهیان مقیم خارج از کشور و علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری در استان که با حضور معاون اجرایی رییس جمهور برگزار شد، با بیان این‌که کرمانشاه سرزمین فرصت‌هاست، گفت: کرمانشاه با دارا بودن 7.8 درصد از آب‌های سطحی کشور، بالاترین ظرفیت در این بخش را دارد.

وی با بیان این‌که تا پیش از انقلاب هیچ سد ذخیره‌ای در استان وجود نداشت، گفت: ما هم اکنون 19 سد در استان داریم که از این تعداد هشت سد به بهره برداری رسیده، هشت سد دیگر در دست اقدام است و سه سد نیز در دست مطالعه داریم.

وی با اشاره به وجود 950 هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان، گفت: این میزان زمین زراعی مرغوب و حاصلخیز فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان ایجاد کرده است.

رحیمی  به فرصت آبزی‌پروری در استان هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کرمانشاه در زمینه تولید ماهیان گرمابی رتبه اول و در زمینه تولید ماهیان سردابی رتبه چهارم کشور را در میان استان‌های غیرساحلی دارد.

معاون استانداری کرمانشاه به طرح "سامانه گرمسیری" اشاره کرد و افزود: در این طرح آب از طریق سدها و تونل‌هایی از کردستان و اورامانات به دشت‌های گرمسیری استان منتقل می‌شود که در این طرح 50 هزار هکتار زمین زراعی استان آبی می‌شود.

وی به ظرفیت‌های استان در زمینه ایجاد گلخانه‌های مدرن اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ما در استان 48 هکتار گلخانه داریم که با توجه به  ظرفیت‌های استان در این بخش، هدف‌گذاری ما ایجاد هزار هکتار گلخانه مدرن با سرمایه گذاری 1850 میلیارد تومانی است.

رحیمی یکی از پتانسیل‌های اصلی استان در زمینه سرمایه‌گذاری را بحث تجارت عنوان کرد و افزود: کرمانشاه هفت مرز و بازارچه مرزی دارد که ظرفیت خوبی در بحث تجارت برای استان ایجاد کرده‌اند.

وی اظهار کرد: کرمانشاه هم با بخش عرب‌نشین و هم با بخش کردنشین عراق هم مرز است.

رحیمی از صادرات سه میلیارد دلاری از مرزهای استان به کشور عراق در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: قطعا با ایجاد مناطق آزاد در استان این میزان صادرات افزایش چشمگیری خواهد داشت.

رحیمی در ادامه با اشاره به وجود 974 واحد صنعتی در استان گفت: این تعداد جدای از واحدهای تبدیلی بخش کشاورزی است که جهاد کشاورزی مجوز آنها را صادر می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه میزان سرمایه‌گذاری در این تعداد واحد صنعتی را 15 هزار میلیارد تومان اعلام  کرد.

رحیمی کرمانشاه را سومین قطب پتروشیمی کشور عنوان کرد و افزود: در حال حاضر سه واحد پتروشیمی بزرگ در کرمانشاه فعال است که می‌تواند ده‌ها زیرمجموعه در استان داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 22 شهرک و ناحیه صنعتی در کرمانشاه وجود دارد که با توجه به این‌که کرمانشاه جزو هشت استان کمتر توسعه یافته است، تخفیف‌های خوب مالیاتی و مشوق‌های سرمایه‌گذاری به این مناطق اختصاص داده شده است.

رحیمی به ظرفیت معادن استان هم اشاره کرد و افزود: کرمانشاه معادن بسیار غنی دارد و یکی از ظرفیت‌های آن وجود 75 درصد منابع قیر طبیعی کشور در استان است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر سالانه حدود 90 هزار تن قیر طبیعی از معادن استان استخراج شده و متاسفانه به صورت خام به خارج از استان و کشور صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر قیر طبیعی، کرمانشاه دارای معادن بسیار دیگر در زمینه انواع سنگ‌های تزیینی، منگنز، سیلیس و گچ است.

این مقام مسئول، گردشگری را دیگر پتانسیل برجسته استان در زمینه سرمایه‌گذاری عنوان کرد و افزود: کرمانشاه با وجود سه هزار اثر تاریخی ثبت شده و نیز اثر جهانی بیستون، آب و هوای چهار فصل و جاذبه‌های طبیعی بسیار از پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری برخوردار است.

رحیمی در پایان به ظرفیت‌های انسانی استان اشاره کرد و افزود: ما در حال حاضر 48 هزار دانشجو در چهار دانشگاه اصلی استان داریم که با احتساب دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه علمی - کاربردی، این تعداد بیشتر هم هستند که می‌توان از ظرفیت‌ها آنها در جهت توسعه استان بهره گرفت.


تأمین آب مورد نیاز پتروشیمی اردبیل
پتروشیمی غدیر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با کلیات اختصاص تأمین آب مورد نیاز پتروشیمی موافقت شده است.

به گزارش ایسنا، «داود نجفیان» از تأمین آب مورد نیاز پتروشیمی اردبیل به شیوه‌های مختلف و از منابع مد نظر خبر داد و گفت: در ماه‌های اخیر در جلسه‌های متعددی میزان آب مورد نیاز پروژه پتروشیمی اردبیل اعلام شده و در نهایت نیز شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با کلیات اختصاص و تأمین آب مورد نیاز این طرح موافقت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برای اختصاص آب بخش‌های مختلف این واحد صنعتی درخواست کرده که نوع مصرف بخش‌ها و فرآیندهای مختلف کارخانه و برنامه زمان‌بندی حجم آب درخواستی اعلام شود تا متناسب با منابع مختلف موجود در استان بتوان آب مورد نیاز این واحد صنعتی را تأمین کرد.

نجفیان  با اشاره به زمان‌بندی آب درخواستی پتروشیمی برای سال‌های 95 تا 99 اضافه کرد: در این مدت متناسب با پتانسیل‌های آبی موجود آب مورد نیاز تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به رعایت ملاحظه‌های زیست محیطی در تأمین آب این واحد صنعتی و سایر واحدهای صنعتی استان اشاره کرد و افزود: تمام نیاز بخش صنعت استان با رعایت ملاحظه‌های فنی و زیست محیطی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که شرکت آب منطقه‌ای اردبیل متناسب با منابع آبی موجود مناسب‌ترین گزینه تأمین آب را به هر واحد تولیدی پیشنهاد می‌دهد، خاطرنشان کرد: این شرکت نه تنها مخالفتی با توسعه صنایع ندارد، بلکه به‌دنبال اختصاص بهتر منابع آبی مورد نیاز آنها با توجه به ظرفیت‌های موجود است.


یک دلیل مهم برای ضرورت رفع فیلتر توئیتر


جنگ رسانه‌ای سعودی‌ها علیه ایران در شرایطی در توئیتر به اوج خود رسیده که ایرانی‌ها به‌واسطه مسدود بودن این شبکه‌های اجتماعی، حضور نسبتاً محدودی در این بستر دارند و به همین دلیل، پاسخ قاطعی به عملیات روانی سعودی‌ها نداده‌اند؛ شرایطی که لزوم تجدیدنظر در استمرار مسدود بودن دسترسی به توئیتر را یادآور می‌شود.

به گزارش ایسنا، «تابناک» با این مقدمه نوشت: عربستان سعودی در ماه‌های اخیر، سرمایه‌گذاری وسیعی در فضای آنلاین برای ایجاد عملیات روانی با تکیه بر شبکه‌های اجتماعی و ایجاد جریان‌های خبری متکی بر این ظرفیت جهانی در دستور کار قرار داده و شواهد نشان می‌دهد، گروه سایبری تدارک دیده که با درآمیختن با کاربران سعودی و برخی دیگر از کشورهای عربی، ظرفیت عملیات روانی علیه وقایع مختلف دارد و این ظرفیت اخیراً نمود بیشتری یافته است.

همزمان با آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی سینا در ماهشهر، سعودی‌ها هشتگی تحت عنوان #ایران_تحترق را در توئیتر فعال کردند و کوشیدند تا از حوادث رخ داده در یک واحد پتروشیمی ایران، بهره برداری تبلیغاتی و تروریستی کنند و در همین راستا، یک شبکه وهابی ادعا کرد: «گردان‌های عقاب‌های احواز مسئولیت حادثه را به عهده گرفتند» و سپس بر این طبل محکم‌تر از قبل کوبیده شد، به گونه‌ای که این هشتگ در توئیتر ترندِ منطقه‌ای شد.

عربستان سعودی، یک عملیات روانی را در توئیتر علیه ایران به راه انداخت و با هشتگ #ایران_تدعم_الارهاب_بفرنسا، کوشید تا به استدلال‌های مضحک حملات نیس را به گردن ایران بیندازد. مهم‌ترین استدلال سعودی‌ها، اعتراض دولت و برخی مطبوعات ایران نسبت به برگزاری دورهمیِ منافقین در پاریس بود و سعودی‌ها با این استدلال، ادعا کردند ایران به تلافی چنین دورهمی‌، حمله به نیس را سازماندهی کرده‌اند!

در این شرایط، متأسفانه از سوی کاربران ایرانی، واکنش آنچنان جدی مشاهده نشد و چنین به نظر آمد که اساساً رویکردی برای مقابله با چنین اقداماتی وجود ندارد؛ هرچند برخی کاربران ایرانی کوشیدند در این زمینه پاسخ‌هایی دهند، با توجه به مسدود بودن این شبکه اجتماعی، دشواری گسترش سریع مخاطبان توئیتر برای پاسخ به چنین حملاتی و به دست گرفتن ابتکار عمل دشوارتر شده است.

توئیتر بر خلاف فیس‌بوک پیش از آنکه به اندازه کافی در ایران شناخته شود، مسدود شد و با توجه به آنکه هیچ‌یک از جذابیت‌های فیس‌بوک و اینستاگرام را نداشت و عمدتاً کارکرد خبری داشته، در ایران آنچنان فراگیر نشده و مردم نیز گرایش کمتری نسبت به اینستاگرام برای حضور در این بستر مجازی دارند.

به نظر می‌رسد با توجه به شرایط کنونی و فعال شدن عربستان سعودی در توئیتر برای ایجاد جنگ روانی علیه ایران از طریق «ترند» کردن موضوعات ضدایرانی، باید در این مقطع درباره رفع مسدودیت توئیتر در کشورمان بررسی‌هایی توسط نهادهای تصمیم‌گیرنده صورت پذیرد. حقیقت آن است که توئیتر دارای ابعاد اخلاقی منفی نیز نیست و تنها ابعاد امنیتی برای آن متصور بود که با توجه به تحرکات اعراب ضدایرانی، این ابعاد پررنگ‌تر می‌شود.

توئیتر یک رسانه کارآمد و یک بلندگوی به شدت قوی در سطح بین‌الملل است که پیش از مسلط شدن سعودی‌ها بر آن، باید توسط ایرانی‌ها کنترل شده باشد. انتظار می‌رود برای حضور وسیع کاربران ایرانی در این «نبردآنلاین» که بخواهیم یا نخواهیم رسماً آغاز شده، بستر لازم در این دوره زمانی فراهم شود و قدرت عمل در اختیار تعداد بالای کاربران ایرانی قرار گیرد.
برچسب‌ها: پتانسیل های کرمانشاه, شرکت آب منطقه‌ای اردبیل متناسب با منابع آبی, جنگ رسانه‌ای سعودی‌ها علیه ایران





:: برچسب‌ها: اخبار بورس , بورس تهران , بازار سهام تهران سهم مناسب خرید ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: